Creatieve Universiteit
Gepubliceerd: 2 november 2014
Door: Martijn Aslander
Tegenwoordig vind je mijn wekelijkse portie belevenissen, inzichten, mijmeringen én handige tips op World Hey bekijk hier de laatste of schrijf je hieronder ↓ eenvoudig in en je ontvangt ze in je inbox.
De Creatieve Universiteit Haarlem, dat is geen gebouw. Het is een gedachte, vormgegeven door sprekers. Diepgaand, hilarisch, verruimend, verbazingwekkend of allemaal tegelijk.
En het gaat altijd over wat jou raakt als ondernemer; je houding, je vaardigheden, of jouw eigen ervaringen.
Ik schreef al eerder over de Creatieve Universiteit Haarlem, een co-creatie van (Ivo Maissan van) Klein Haarlem en Permanent Beta.
Elke maand, telkens op een andere onverwachte MKB-locatie, vinden bijeenkomsten plaats over ondernemerschap en ondernemend gedrag. Een bijzonder leuk concept waarbij de creatieve industrie de middenstand ontmoet en op frisse, nieuwe ideeën brengt.
(Niet om het een of het ander, maar het lijkt mij een concept dat prima geschikt is om uit te rollen over heel Nederland. :))
De kop is er af, de eerste editie, bij boekhandel H. De Vries (dat is hándig joh, zo’n goeie plek, pal onder je eigen huis!) – was een groot succes, met Bram Alkema als eerste spreker.
De vraag die centraal stond was: Hoe voorkom je als moderne boekhandel (mét een eigen webshop), dat mensen als vanzelf naar bol.com gaan als ze online een boek willen kopen?
Is een ‘boekenbutler’ mogelijk de oplossing?
Lees hier het artikel dat hierover in Boekblad verscheen.